Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow.

torstai 21. maaliskuuta 2013

Vaikeaa

"Sanoa 'minä rakastan sinua' voi olla vaikeaa,
sanoa 'anteeksi' vielä vaikeampaa,
sanoa 'hyvästi' on minulle mahdotonta,
sanoa 'odota' on välttämätöntä nyt...

Emme voi saada kaikkea takaisin,
kaikki ei ole niin helppoa enään.
Voidaan vain sukeltaa takaisin tunteisiin,
mutta siihen vaaditan enemmän.

Olisin kääntänyt ylösalaisin koko maailman,
vain päästäkseni lähellesi sun.
Mutta nyt me tiedämme kumpikin,
ettei takaisin ole enään paluuta.



Jäljellä on vain kimppu muistojen,
todellisuudessa kadotan jo itseni.
Muisteleminen tuo katkeruuden esille,
mutta se myöskin inspiroi minun mietteitä.


Pitäisikö kaikki vain unohtaa?
Kaikki se, jonka ulkoa jo muistan?
Heittää kaikki menemään,
siitä minä unelmoin!

Miten vaikeaa onkaan uskoa unelmiin,
miten vaikeaa on uskoa satuihin.
Silti uskon, kaiken löytävän
elämänhalunsa jälleen. 



Rakastan kirjoittaa ainoastaan öisin,
silloin kun tunteet ovat kovimmillaan.
Kirjoitan, että vihaan valehdella,
ja kuinka tuskaisaa tämä kaikki olla voi.


Poltan kaikki arkit kirjoituksineen,
odottamatta kuivumista musteen.
Tämä auttaa unohtamaan murheet,
ja jatkamaan elämää eteenpäin.


Sanoa 'minä rakastan sinua' voi olla vaikeaa,
sanoa 'anteeksi' vielä vaikeampaa,
sanoa 'hyvästi' on nyt mahdollista,
sanoa 'odota' ei ole tärkeää nyt."

-Paula Haverinen


2 kommenttia: